Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Webové rozhraní pro zpracování obrazu
Wollný, Pavel ; Jošth, Radovan (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o tvorbě webového rozhraní pro zpracování obrazu. Definuje základní požadavky na výslednou aplikaci. Zabývá se návrhem klientského rozhraní, serveru a jejich vzájemné komunikace. Následně se věnuje implementaci těchto částí. Systém je postaven na technologiích HTML, CSS, JavaScriptu, PHP a AJAXu. Vlastní zpracování fotografií pak zajišťuje GD knihovna PHP a externí aplikace napsaná za pomoci OpenCV.
Vytvoření počítačové hry pro získání anotací
Šujan, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je vytvoření herní aplikace pro mobilní operační systém Android, za účelem získávání obrazových anotací. Hlavním účelem aplikace je zjednodušení a vylepšení tohoto procesu, rozšíření anotací a poskytování zábavy uživatelům. Implementace aplikace proběhla s použitím programovacích jazyků Android pro klientskou část a PHP pro serverovou část.
Zabezpečení obrazových dat
Nováček, Aleš ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je o ochraně digitálních obrazových dat, především o moderních metodách vodoznačení. Práce se skládá ze tří hlavních částí. První část je část teoretická, popisuje terminologii vodoznačení, techniky vkládání a detekci vodoznaku, použití vodoznaku a požadavky na vodoznak, jako je například robustnost a nepostřehnutelnost. Druhá a třetí část srovnává dvě metody vodoznačení. Obě metody jsou založeny na transformaci obrazu do frekvenční oblasti. První metoda využívá DCT a druhá DWT. Metoda užívající DCT vkládá vodoznak vyměňováním DCT koeficientů. Druhá metoda vodoznak vkládá modifikací některých koeficientů DWT dekompozice podle rovnice vi´ = vi (1+sxi ), kde vi´ je koeficient obrázku chráňeného vodoznakem, vi je koeficient původního obrázku, xi je pixel vodoznaku a s je konstanta, která ovlivňuje robustnost vodoznaku.
Pokročilé metody ditheringu barevných obrazů, redukce barevného prostoru na n-prvkovou paletu
Štěpán, Petr ; Vaďura, Jiří (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sumarizací a vzájemným porovnáním pokročilých metod ditheringu obrazu používaných při redukci barevného prostoru na n-prvkovou paletu. Cílem je vytvořit seznam všech základních metod včetně jejich vylepšení a modifikací se zaměřením na kvalitu výstupního obrazu a jeho maximální vizuální věrnost s obrazem původním. Další částí této práce je analýza jednotlivých metod za pomoci vlastní porovnávací metodiky a návrh vlastního algoritmu ditheringu kombinujícího jejich výhody.
Kvalitní vizualizace Petriho sítí pro publikační účely
Bednář, Drahoslav ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém grafické vizualizace Petriho sítí v textových publikacích. Cílem práce je vytvoření nástroje, který usnadní generování obrázků Petriho sítí a zároveň zajistí estetičtější grafický výstup, než dokáží existující postupy a nástroje. Byl použit simplexový algoritmus pro automatické rozložení uzlů sítě. Program má grafické rozhraní i textový režim a dokáže spolupracovat se známými mástroji pro práci s Petriho sítěmi, které text také zmiňuje. Program je schopný načíst soubor ve formátu pnml a vyprodukovat použitelný obrázek ve formátech png, pdf a svg.
MediaDiff - diff pro statické obrázky
Brothánek, Jan ; Mlích, Jozef (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na porovnávání dokumentů v digitální podobě, zejména statických obrázků. Představuje algoritmy, které je možno použít k obecnému porovnávání i algoritmy specializované na obrazová data. Jsou uvedeny možnosti, které nyní uživatel má, pokud potřebuje dokumenty porovnávat. Na základě této současné situace je navržen a implementován prototyp modulární aplikace MediaDiff pro porovnávání různých typů dokumentů. Jsou popsány jednotlivé etapy vývoje aplikace, nalezené problémy a jejich řešení. Jsou diskutovány i budoucí možnosti vývoje aplikace.
Diff pro různé typy dokumentů (Red Hat)
Zemko, Michal ; Jirák, Ota (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Při práci na důležitých projektech často pravidelně zálohujeme průběžné verze tohoto projektu. Někdy však potřebujeme zjistit, jaké změny jsme provedli mezi dvěma verzemi. Pro zjištení těchto změn nám slouží program diff, který porovná dva textové soubory po řádcích a umí zobrazit rozdíly v různych formátech. Problém nastává pokud chceme porovnat jiné než textové soubory. Cílem této práce je vytvořit jeden nástroj, který dovede porovnávat různé typy souborů, například obrázky, soubory kancelářskeho balíku Open Office, zdrojové texty DTP systému LaTeX , konfigurační soubory a samozřejmě i prosté textové soubory. Každý z uvedených typů souborů je něčím specifický a vyžaduje si individální přístup. Táto práce se zabývá teoretickým rozborem problému a následující implementaci samotného programu, který realizuje porovnávání. Závěr obsahuje zhodncení vytvořené aplikace z hlediska rychlosti. Program bude nasazen v repozitářích RedHat.
DIACHRONNÍ POHLED NA ROLI OBRAZOVÉHO MATERIÁLU V UČEBNICÍCH A VÝUKOVÝCH METODÁCH PRO ANGLICKÝ JAZYK
KUČEROVÁ, Alžběta
Tato práce se zabývá obrazovou složkou v učebnicích anglického jazyka. V teoretické části je představen přehled základních typů a funkcí vizuálních prostředků a zároveň i přehled čtyř vyučovacích metod, jejich vývoj, principy, na kterých jsou založeny, a techniky, které využívají při výuce. Na základě poznatků z teoretické části jsou analyzovány čtyři učebnice, přičemž každá z nich odpovídá jedné vyučovací metodě zmíněné v teoretické části. U každé učebnice jsou doložené typické příklady využití vizuálních prostředků. Cílem této práce je zjistit, nakolik jsou jednotlivé způsoby práce s obrazovým materiálem přínosné v rámci současné podoby výuky cizích jazyků.
Vybrané role fotografie v matematice v malotřídní školy 1. stupně ZŠ
Urbánková, Šárka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Tato práce je věnovaná možnostem využití fotografie ve výuce matematiky. V teoretické části jsem shromáždila dostatek podkladů k podmínkám užívání fotografie. V dalším kroku jsem analyzovala vybrané učebnice matematiky z hlediska užívání fotografie v jejích šesti rolích. Analýza učebnic ukázala, že nejčastěji se v učebnicích užívají fotografie v motivační roli, které nenesou relevantní informace k řešení úlohy. Testem jsem porovnala vliv obrázku a fotografie na správnost řešení úloh žáky 2. ročníku ZŠ. Test prokázal že, fotografie má podobný účinek jako obrázek, dále poukázal na potřebu hledat správný formát, motiv a kvalitu fotografie. Další část práce je věnovaná tvorbě úloh s fotografií v různých rolích pro žáky 2. ročníku ZŠ. Úlohy zahrnují řadu různých činností od manipulativních po kreativní. Činnosti s fotografiemi se mohou používat při různých organizacích výuky a jejich užití ve výuce může být velmi rychlé a snadné. Důležitým prvkem je důraz na vlastní tvorbu žáků, prostor pro jejich reprezentaci jevů a společná evaluace vytvořených fotografií. Úlohy mohou zlepšit úroveň vyjadřování žáků, přispět k rozvoji jejich zrakového vnímání. Výuka s užíváním fotografií vyučujícího učitele a žáků činí výuku osobní a tím může výrazně zlepšit vtah žáků k předmětu a pozitivně ovlivnit klima třídy....
Vybrané role fotografie v matematice ve 2. ročníku 1. stupně ZŠ
Urbánková, Šárka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Tato práce je věnovaná možnostem využití fotografie ve výuce matematiky. V teoretické části jsem shromáždila dostatek podkladů k podmínkám užívání fotografie. V dalším kroku jsem sledovala cíle: provedení analýzy vybraných učebnic matematiky z hlediska užívání fotografie v jejích šesti rolích; zdokumentování vlivu fotografie ve slovních úlohách na jejich řešení, vytvoření úlohy s fotografiemi, které by doplnily mezery jejich užívání v didaktických materiálech. Analýza učebnic ukázala, že nejčastěji užívají fotografie v motivační roli, které nenesou relevantní informace k řešení úlohy. Účinnost užití fotografie je ověřená na několika slovních úlohách, které prokázaly vyšší početnost správných odpovědí a poukázaly na potřebu hledat správný formát, motiv a kvalitu fotografie. Tyto úlohy potvrdily také uchopení desítkové soustavy žáky prostřednictvím modelu peněz. Další část práce je věnovaná tvorbě úloh s fotografií v různých rolích, které se v učebních materiálech vyskytují méně často než role motivační. Úlohy zahrnují řadu různých činností od manipulativních po kreativní. Činnosti s fotografiemi se mohou používat při různých organizacích výuky a jejich užití ve výuce může být velmi rychlé a snadné. Důležitým prvkem je důraz na vlastní tvorbu žáků, prostor pro jejich reprezentaci jevů a společná...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.